fredag 8. april 2011

prøvesvarene...

ja på torsdag ikk jeg ringt till dyrlegen for å høre svaret på blodprøvene de tok på mandag. Nyrene og leveren var det ingen ting feil med. Ronja hadde fremdeles for mye sukker i blodet men dyrlegen mente at vi kanskje kan matregulere blodsukkeret hennes.

Og i dag fikk jeg kjøpt diettfor som skal hjelpe henne litt ned i vekt (hun veier jo ikke mer enn 21,5 kg så hu er jo ikke så stor) og som skal være bra for hunder med diabetes.

Så da krysser jeg alt jeg har for at foret skal stabilisere blodsukkeret til et normalt nivå, og om tre uker ca så skal vi til Røros igjen og ta nye prøver og se hvordan det nye foret fungerer.

Ekira er i storform fremdeles, men jeg skal se etter et annet for til henne også tror jeg. hun er jo veldig tynn og hun legger ikke på seg nok på det foret hun har nå, tror hun bare har gått opp et par kg etter at vi begynte på det for et års tid siden.

Ekira synes foresten at det er veldig urettferdig at Ronja får leverpostei to ganger om dagen og prøver alt hun kan for å stjele fra Ronja =) Men har man en hund som ikke tar tabeletter så må man putte det i noe som smaker godt og som går rett ned, og det gjør leverposteien =) =)