mandag 4. april 2011

en stund siden sist....

Ja nå er det en stund siden jeg har skrevet her, men det har ikke skjedd så mye nytt heller.

I dag fant jeg ut at jeg måtte reise til dyrlegen for å sette vaksiner på hundene. Og da ble det jo en raske helseskjekk i tillegg på jentene.

Ekira er i bra form og fikk vaksinen sin, fikk tilbud om å ta sprayen mot kennelhoste, men siden noe jeg har hørt har skjedd med en hund etter at den tok sprayen fant jeg ut at jeg heller ville ha den gamle versjonen i stedet så da fikk Ekira den i sprøyta i stedet. Det hadde nok sikkert gått bar og tatt den i spray men jeg ville ikke ta den sjansen siden den eneste hunden jeg vet om som har tatt den ble syk.

Og så var det Ronja mor da.... Jeg har lagt merke til i de siste ukene at hun drikker grusomt mye, så fort hun finner vann så får hun et galt blikk og kaster seg over vannet. Og når hun i tillegg begynnte å ikke være stueren lenger så ble jeg bli litt bekymret. Så jeg nevnte dette til dyrlegen som ga meg et pussbekken i plast med beskjed om å samle opp litt urin til å ta prøve av. Og det er jo lettere sagt enn gjort når man har en hund som bare kaster rompa opp i snøfånner eller bare går og tisser samtidig. Men vi fikk da noen dråper som dyrlegen kunne ta prøve av.
Resultatet av urinprøva er at hun har fått urinveisinfeksjon som vi skal behandle med tabeletter i 14 dager. Men det negative er at hun også hadde forholdsvis høyt utslag på sukker, noe som kan tyde på diabetes =( så nå er det tatt blodprøve for å finne ut om det er noe som er galt med henne. Jeg ble plutselig veldig klar over at hun er snart 10 år! Men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd så da må jeg bare vente på prøvesvarene.

Så mens jeg venter på svarene så krysser jeg fingrer og tær for at de finner ut om det er noe som er galt med henne eller ikke.....